Meny

Inspirerende gründerdrive på siste POP-UP før ferien

I forrige uke koblet vi tre selskaper med spesielt interesserte investorer i det siste Connect POP-UP-arrangementet før ferien. – Det er i møte med menneskene bak prosjektene man virkelig får kjenne på drivkreftene som bor i gründerne, sier Connect BAN-medlem Torgrim Rabben.

FAR Seafood, Keelspot og Really! presenterte seg for interesserte investorer på det siste POP-UP-arrangementet før sommerferien. De er alle midt i emisjoner som skal lukkes i løpet av høsten. Connect POP-UP er vår nyeste investortjeneste. Her kobler vi startups med investorer som er spesifikt interesserte i selskapet.

Inspirerende å se driven hos gründerne

– Jeg stiller alltid med åpent sinn på Connect Vest sine investor-arrangement. Ved gjennomlesing av invitasjonen gjør man seg ofte opp en mening om hva som kan være interessant. Likevel er det i møte med menneskene bak prosjektene man virkelig får kjenne på drivkreftene som bor i gründerne. Det er utrolig inspirerende, sier Torgrim Rabben, investormedlem i Connect Business Angel Network (Connect BAN).

Torgrim Rabben, investormedlem i Connect BAN

Fysiske treff er et pluss

Rabben legger til at bonusen med fysiske møter er å stifte nye bekjentskaper og slå av en prat med gamle.

– Jeg ser frem til nye investorsamlinger og POP-UPs med oppdateringer på gründerselskaper vi har satt penger i og ikke minst nye spennende investeringsmuligheter, sier Rabben.

Really! har full fart inn i sommeren

Teknologiselskapet Really!, som forenkler og effektiviserer kjøp og forvaltning av eiendomstjenester, har allerede med seg flere Connect BAN-investorer fra tidligere emisjoner. Selskapet hadde sin beste salgsuke noensinne forrige uke og solgte tjenester for 1,5 MNOK.

Springbrett vekte investorinteresse for Keelspot

Keelspot, som etablerer en digital markedsplass for sjøfrakt for bedre utnyttelse av kystflåten, har nylig vært gjennom Connect Springbrett. Det vekte investorinteresse, og flere Connect BAN-investorer snuser nå på selskapet. Det gjelder også FAR Seafood, som jobber for bærekraftig fiske av dypvannsreker. Selskapet presenterte seg første gang for nettverket i begynnelsen av juni.

 

Tidligere har blant andre Healthy Eats fått presentere seg på Connect POP-UP. Det bidro til at de fikk lukket emisjonsrunden sin raskt og effektivt.